Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Devoted Soldier of Eclecticism
Žufníček, Jan Adam ; Delong, Marek (oponent) ; Vlková, Veronika (vedoucí práce)
Moje Bakalářská práce Devoted soldier of eclecticism je výstavní projekt. Výstupem je fyzická série obrazů a objektů. Předmětem výstavy, respektive série tvořící bakalářskou práci, je polemika o metamodernismu. Esenciální pro představované obrazy a objekty je konceptuální přístup k referenci a prolínání zdánlivě nesouvisejících inspiračních zdrojů. Mnou představovaná díla v sobě obsahují polemiku o současné situaci v umění. Zobrazují často obyčejné věci (boty, holuby, balóny), které obohacují o filosofický či duchovní význam. Využívám klasických jednoduchých kompozic a naivního zobrazování, abych posílil napětí mezi obyčejným a nadpřirozeným. Zatímco obrazy zachycující jednotlivé situace, objekty pak hovoří o vztahu lidských bytostí (antropomorfizované meče) k často těžce popsatelným a chápaným konceptům.
Obrazotvornost a poetika: Výrazové prostředky britského progresivního rocku v letech 1967-1977
BENEŠ, Jan
Tématem práce je interpretace některých klíčových výrazových prostředků britské progresivní rockové hudby, a to od období jejího rozkvětu na přelomu šedesátých a sedmdesátých let přes období hledání a experimentací v polovině let sedmdesátých až po nástup punku a změnu uspořádání estetických norem rockové i šíře populární hudby vůbec. Práce se zabývá primárně způsoby, jak britská progresivní rocková scéna komunikovala s publikem, tedy rozborem obsahových složek, jako jsou témata kompozic a s tím související grafická a vizuální prezentace klíčových hudebních děl té doby. Práce se snaží vysledovat a popsat souvislosti mezi jednotlivými výrazovými prostředky progresivního rocku britské hudební scény, tedy prostředky literárními, hudebními a vizuálními, včetně inovativních způsobů komunikace s publikem formou koncertů a divadelních prvků prezentace.
Interpretace pohádky Alenka v říši divů
KADLECOVÁ, Milena
Bakalářská práce je v teoretické části zaměřena na vysvětlení pojmu arteterapie, dále pak na téma osobní identity a jejího vývoje. Práce se rovněž zaměřuje na funkci fantazie a její uplatnění ve snech a imaginaci. Součástí teoretické části je kapitola o symbolech a archetypech, jejich vysvětlení a využití v souvislosti s námětem pohádky Alenka v říši divů, nechybí ani porovnání knižní a zfilmované podoby příběhu. Praktická část je zaměřena na rozbor a interpretaci obrázků na téma Alenka v říši divů, zpracovaných členy skupin tří různých věkových kategorií. Cílem je zjistit, jaká osobní témata může pohádka Alenka v říši divů klientům otevírat, jak lze uplatnit aktivní imaginaci a jaké symboly jsou při výtvarném zpracování příběhu užívány.
Motiv snu a snění ve výtvarně-projektové výuce na 1. stupni ZŠ
ČERNÁ, Daniela
Diplomová práce Sen a snění ve výtvarně projektové výuce na 1. stupni ZŠ se věnuje tematice spojené s běžně zakoušenými změněnými stavy vědomí a jejich využitím ve výtvarných činnostech s žáky mladšího a středního školního věku. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a projektovou. Teoretická část práce se zabývá snem z hlediska psychologie. S využitím odborných zdrojů se pokusíme nahlédnout na význam snění a vysledovat cesty vzniku tohoto specifického stavu vědomí. Představíme si, jakým způsobem se sny a snovými procesy pracovali nejznámější psychologové a jakými způsoby se je snažili interpretovat. Zároveň si vymezíme jednotlivé typy snů, se kterými se nejčastěji můžeme setkat. Druhá kapitola je věnována využitím snové obraznosti ve výtvarném umění. Zabývá se tvorbou vybraných autorů, českých i zahraničních, kteří byli tématem snu natolik inspirováni, že se jej rozhodli do své tvorby zařadit. Další část práce rozvíjí didaktický pohled na problematiku a naznačuje směry a způsoby, kterými je možné s tématem snu a snění pracovat na 1. stupni základních škol. Projektová část pak čtenáře provede praktickou aplikací vybrané tematiky - šesti lekcemi výtvarné řady s názvem O snech a snění, které reflektují práci s různými náměty souvisejícími se snem a sněním ve výtvarné výchově na malotřídní škole na 1. stupni základní školy.
Autorská obrazová kniha pro děti
Bímová, Šárka ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Bímová, Š.: Autorská obrazová kniha pro děti. [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 91 s. Jak byla vnímána kniha v historii a v dnešní době? Výběrem několika autorů se snažím přiblížit minulé i současné tendence v dětské knize a autorské knize pro děti. Didaktická část je zaměřena především na postavení knihy v rámci výtvarné výchovy, a to nejen v motivační části hodin, ale zároveň v oblasti námětu. Oba principy jsou využity v didaktickém projektu, který byl postaven na teoretickém obsahu práce. Vše uzavírá praktická část, která byla aplikována jako výsledek předchozích dvou částí. KLÍČOVÁ SLOVA autorská kniha, dětská kniha, knižní ilustrace, fantazie, materiál, představivost
Tajemné bytosti
Štěpán, Petr ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Prozkoumejte zobrazování nadpřirozených bytostí a tvorů, vyskytující se v současné vizualitě ve fantasy, počítačových hrách, ilustracích knih a filmu. Studujte a utřiďte vizuální i textové materiály, sledujte podoby a proměny některých fantastických stvoření. Snažte se sledovat původ těchto zobrazení srovnáním se staršími zobrazeními a mytologickými texty. Hledejte taková ztvárnění, která měla vliv na utváření novějších představ. V teoretické části prostudujte a definujte pojmy fantazie, imaginace, představivost. Pomocí výzkumné sondy mapujte, jak si děti představují fantastická stvoření a z jakých zobrazení a textů přitom vycházejí. Čeho se děti bojí? Jaké podněty a postupy podněcují jejich představivost? Naplánujte a realizujte výtvarný projekt navazující na zjištěné skutečnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Denní snění
Kaločová, Veronika ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Anotace: Kaločová, V.: Denní snění / diplomová práce / Praha 2010 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Práce zkoumá oblast denního snění v kontextu obecného vyučování a výtvarné výchovy. Pohlíží na snění především jako na prostředek rozvoje tvořivého myšlení a chce poukázat na jeho přínos a důležitost ve výuce i v rozvoji osobnosti jedince a zároveň neopomíná upozornit na jeho negativní stránky. Vymezuje denní snění v rámci psychologie, pedagogiky a artefiletiky tak, aby kapitoly byly přínosem a inspirací pro výuku. Ve výtvarném umění je pozornost zaměřena na snění především tam, kde malířství splývá s poezií a ukazuje cesty vedoucí ke vzniku nových světů na hranici vědomí a nevědomí. Zaměřuje se na "dělné snění", které připravuje díla. Teoretická část vyúsťuje v poetice snění, která se stejně jako tato práce snaží rozvinout v člověku odvahu tvořivého snění. Představuje snění básnické jako to nejvyšší, které nás dokáže povzbudit k životu, harmonizuje smysly a pomáhá nám obývat svět. Klíčová slova: denní snění, poezie, sen a skutečnost, představivost, fantazie, imaginace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.